cofinantat-UE

Finanțăm 21 de afaceri sociale

Contactează-ne
startactivnordvest@romactiv.ro

Romactiv București

Str. Maria Rosetti, nr 34, Sector 2

Birou Oradea

Aleea Emanuil Gojdu, nr. 7, et. 1

Birou Cluj-Napoca

Str. Horea, Nr. 3, Et. 3, Camera 310

Anunț demarare proiect

Camera Recording Press Conference

„StartActiv în economia socială în mediul urban din Regiunea Nord Vest”, Cod SMIS 311650

Romactiv Business Consulting SRL, în calitate de Beneficiar, anunță demararea proiectului „StartActiv în economia socială în mediul urban din Regiunea Nord Vest” cod SMIS 311650. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Educație și Ocupare 2021-2027, în cadrul apelului de proiecte nr: PEO/103/PEO_P4/OP4/ESO4.1/PEO_A52, Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul urban – Regiuni mai puțin dezvoltate. Valoarea totală a proiectului este de 15.039.162,39 lei, din care 14.667.164,62 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Durata de implementare a proiectului este de 30 de luni, în perioada 01 iulie 2024 – 31 decembrie 2026. Obiectivul general al proiectului constă în implementarea unui program integrat de măsuri concrete de stimulare a potențialului antreprenorial social – informare, formare profesională specifică, consiliere, asistență și alte servicii suport – în scopul înființării și funcționării autosustenabile a 21 entități de economie socială în mediul urban din regiunea Nord Vest.

Activitățile proiectului includ:

Etapa I: Sprijin pentru înființarea de noi întreprinderi sociale

  • informarea publicului cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului;
  • selectarea grupului țintă care participă la acțiunile de sprijin organizate;
  • derularea programelor de formare antreprenorială: curs de Manager de întreprindere socială;
  • alte activități de sprijin oferite în vederea înființării de întreprinderi sociale: cursuri de competențe digitale;
  • selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului;
  • servicii personalizate de consiliere ulterior finalizării procesului de selecție a Planurilor de afaceri;
  • asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor sociale.

Etapa II: Implementarea planurilor de afaceri și monitorizarea funcționării întreprinderilor sociale

  • decontarea sumelor aferente implementării Planurilor de Afaceri selectate;
  • monitorizarea funcționării și dezvoltării entităților de economie socială finanțate.

Prin implementarea proiectului se vor obține următoarele rezultate:

  • 10 webinarii pentru informarea și recrutarea potențialilor beneficiari;
  • 132 de persoane formate în domeniul antreprenoriatului social, dintre care minim 119 persoane absolvente ale cursului de Manager de întreprindere socială;
  • 80 de persoane participante la cursul de competențe digitale, dintre care minim 75 persoane absolvente ale acestui curs;
  • 21 planuri de afaceri selectate pentru finanțare, cu o valoare a subvenției de maxim 100.000 euro;
  • 21 persoane ale căror planuri de afaceri au fost selectate la finanțare beneficiază de servicii personalizate de consiliere specializata în domeniul antreprenoriatului social;
  • 21 de întreprinderi de economie socială înființate în regiunea Nord Vest a României;
  • 136 de locuri noi de muncă create de întreprinderile sociale subvenționate;
  • minim 130 locuri de muncă nou create, ocupate la 6 luni de la finalizarea investiției.